Opleidingen
19
resultaten
gevonden

Mediawijsheidcompetenties van Leerkrachten Transparant Toetsen en Trainen (M@LT)
E-learning door Teachers in Media
Welkom bij het toetsings- en trainingsinstrument M@LT. Voluit staat M@LT voor 'Mediawijsheidcompetenties van Leerkrachten Transparant Toetsen en Trainen'. Waarom M@LT? Mediawijsheid is een groeiend thema in het onderwijs. Technologische ontwikkelingen ...

E-learning cursussen maken met Teachers Channel
E-learning door Teachers Channel
Het maken van een e-learning cursus verschilt niet veel van het maken van een reguliere cursus. U gebruikt uw bestaande didactische en pedagogische kennis en giet deze in een digitaal ...

Als een kind langdurig ziek is
E-learning door EDventure
Ook kinderen die langdurig ziek zijn, hebben onderwijs nodig. Zo raken ze niet achterop en worden ze niet onnodig afgesloten van de buitenwereld. De school is verantwoordelijk voor onderwijs aan ...

E-college Passend onderwijs: ook voor hoogbegaafde leerlingen
E-learning door Koninklijke van Gorcum
Passend onderwijs: Ook voor hoogbegaafde kinderen Welke vorm van onderwijs past bij hoogbegaafde kinderen? En welke omgevingen passen bij leergierige, onderzoekende leerlingen? In dit e-college leer je in hoeverre hoogbegaafde ...

E-college Hoogbegaafdheid in de klas
E-learning door Koninklijke van Gorcum
E-college Hoogbegaafdheid in de klas Dat een kind slim is, betekent niet altijd dat hij of zij zich zal redden. Priscilla Keeman vertelt in dit e-college iets over hoogbegaafde kinderen. ...

E-college Leren met interactieve media: sociale media in de klas
E-learning door Koninklijke van Gorcum
E-college Leren met interactieve media: sociale media in de klas Hierbij komen de gedragscodes aan de orde, de plaats van sociale media in het leermiddelenbeleid en de onderwijsvisie van de ...

School en sociaal emotioneel leren (Blended)
E-learning, Blended learning door Seminarium voor Orthopedagogiek (HU)
In deze mastermodule staat de kwaliteitszorg op schoolniveau rondom sociaal emotioneel leren centraal.

Begeleiden van leerlingen met een vluchtelingenachtergrond (Blended)
Blended learning door Seminarium voor Orthopedagogiek (HU)
Algemeen Leraren die leerlingen met een vluchtelingachtergrond in de klas krijgen hebben veel vragen. Vragen over taalverwerving, cultuurverschillen, het verwerken van stressvolle gebeurtenissen, de begeleiding van de sociaal-emotionele ontwikkeling, de ...
